Aquesta metodologia va ser implementada a MDLourdes el curs 2018-2019 a 1r de PRI i progressivament s’està implementant al cursos posteriors, amb l’objectiu final de que sigui un projecte vertical de tota la Primària. És una metodologia on els alumnes aprenen a pensar des de la resolució de problemes matemàtics, a la vegada que exercita la competència lingüística i la seva creativitat, a través d’aprenentatges que són cooperatius. ...I si el més important de les matemàtiques no són les matemàtiques? A partir d’aquesta tesis experts i docents de Singapur es varen replantejar les fórmules tradicionals d’ensenyament d’aquesta matèria. La clau del seu èxit va ser elaborar un diagnòstic certer en relació al que passava a les aules: Excés de càlcul, els alumnes es passaven el dia resolent operacions de forma rutinària i processos memorístics sense treballar el pensament ni la creativitat
En què consisteix la metodologia Singapur?
Aquesta metodologia comença amb el treball dels alumnes en assemblea a l’inici de cada sessió. Els alumnes hi comparteixen la seva visió matemàtica del problema que es planteja. El centre de l’aprenentatge ja no són les operacions ni els càlculs, sinó la resolució de problemes. El raonament i la explicació de la solució parteix del propi alumne; les mestres canvien el rol per convertir-se en les dinamitzadores de l’aprenentatge a l’aula. Es dona importància a la resolució de problemes i a l’aprenentatge cooperatiu, donant importància a l’apropament vivencial de cada problema amb el suport d’objectes quotidians i elements manipulatius per assegurar la comprensió dels conceptes abans d’arribar a la rúbrica pictòrica o simbòlica. Es treballen també altres competències com són la comunicació oral: el llenguatge, la verbalització dels problemes i de la seva possible resolució constitueix una de les seves claus. |